Subject: Re: Multiple interfaces with same IP
From: Magnus Nordseth <magnun@xxxxxxxxxxxx>
Date: Tue, 11 Mar 2003 18:21:12 +0100
Torvald Baade Bringsvor:
> Hello
>
> For some reason I keep getting many eth0:x interfaces with the same VIP on
> my LVS box. There doesnt seem to be any pattern to this problem, most of the
> addresses occur only once, but a few are duplicated.

Jeg svarer på norsk og utenom listen, håper det går greit.

Jeg går ut fra at du med 'LVS box' mener dirctoren. ipvsadm genererer ikke
aliasene selv, det må du gjøre på en annen måte. Dersom du bruker heartbeat
eller keepalived til å styre konfigurasjonen så tyder det på at det har
sneket seg inn en liten feil i konfigurasjonsfilen.

Spørsmålet blir derfor; hvordan oppretter du aliasene på eth0?

--
Magnus Nordseth
ITEA systemdrift